søndag den 7. juni 2009

SpinCurl Hårtørrer Review

Som skrevet i mit tidligere indlæg, lovede jeg jo en anmeldelse af mit nyeste indkøb Remingtons SpinCurl hårtørrer.

Man skulle næsten tro det var løgn, at man nu bare vha. en hårtørrer kan få lækre bølger i håret, og at det tilmed loves at håret holder i flere dage.
SpinCurl hårtørren fungere på den måde at man sætter et mundstykke på hårtørren, der mest af alt ligner et rør. Røret fungere på den måde at det tørrer håret, mens det samtidig snor det rundt.
Jeg har prøvet mange forskellige ting for bare at få bare en smule fylde og bølger i mit hår. Men denne opfindelse hvor jeg både styler og tørrer mit hår på samme tid, har klart givet det bedste resultat.

Jeg har kun prøvet det én gang indtil videre. Det tog mig ca 20 min alt i alt, men men det kan sagtens gøres på kortere tid. Andre anmeldelse jeg har læst, fortæller også at det lige kræver et par forsøg, hvor resultatet kun blev bedre fra gang til gang.

Inden jeg viser jer billeder af hele forløbet, skal det også lige siges at, det er min første gang jeg prøver det. Og som mange af jer måske kender til, kan man sagtens blive lidt utålmodig, når man bare higer efter at se resultatet.

HVORDAN JEG GJORDE:

Jeg startede med en ganske almindelig hårvask. Brug altid en god conditioner inden, da det gør det nemmere når håret ikke flitre.

Man kan inden man begynder bruge et styling produkt, der beskytter mod varmen og samtidig giver krøllerne længere holdbarstid. Jeg har læst mig frem til at L'orals Tech Aero Volume skulle være et godt bud.

Det er vigtig at inden man går igang tørrer hårrødderne, da det i sidste ende er med til at give et bedre løft og da SpinCurl røret ikke når helt derind.

Når man er fædig med rødderne påsætter man SpinCurl røret. Man deler håret op i sektioner, tager totter på 4-5 cm og lader SpinCurl røret suge håret ind. Lad hårtotten blive i røret i ca 20 sek. mens man langsomt bevæger røret op og ned. Ens hårtot bliver lavet om til noget der mest af alt ligner en dreadlock.
På mig så det sådan ud:

Mine totter var for store, igen det der med utålmodigheden. Jeg kunne nok også godt have brugt mere tid på at dele det ordenligt op. Jeg tror helt klart, det er noget man lærer jo flere gange man bruger det og så snart man har lært det, kommer det jo til at gå lyn hurtigt.

Jeg lod dread'sne sidde i 5 min. tid og begyndte derefter forsigtigt at skille totterne ad.
Jeg var meget overrasket over resultatet især fordi jeg sagtens kunne have gjort mig MEGET mere umage og at det var første gang jeg prøvede. Jeg har derfor endnu ikke fortrudt at jeg brugte 450 kr på et produkt, der lød som noget der var for godt til at være sandt.
Jeg vil varmt anbefalde det her produkt, især hvis man står og mangler en ny hårtørrer. Jeg glæder mig til at lære hårtørren endnu bedre at kende, var bange for det bare var endnu et af de produkter der lover alt muligt og faktisk ingenting kan. Men det her produkter lever helt klart op til hvad der står skrevet på æsken!
Jeg er lykkelig over jeg ikke længere skal stå med først min hårtørrer og derfter fladjern, for at give mit flade hår et løft. Nu kan jeg gøre det ved bare at tænde min hårtørrer...

4 kommentarer:

Signe sagde ...

Tak for anmeldelsen!! Jeg tror helt klart jeg skal prøve at investere i sådan en. Nu har jeg godtnok lidt det omvendte problem, mit hår er nemlig meget stort og kruset/krøllet, men tror måske den vil kunne gøre ens krøller pænere og mere samlede..

louise sagde ...

tror helt klart også jeg vil investere i sådan en sag, det lyder jo meget nemt:-)

Linnea sagde ...

Jeg tror helt klart den kan hjælpe også på den anden måde Signe - god fornøjelse :)

Det er så nemt, har lige prøvet for 3. gang og det bliver bare bedre og bedre!

Anonym sagde ...

Den lyder da vildt god, overvejer virkelig at købe den da midt hår er fuldtsændig straight og mangler tit noget volume. Mit eneste problem er bare at jeg har rimelig kort hår, ca. 30 cm og det går ikke engang ned til skuldrene. Jeg har søgt lidt på nettet men har ikke kunnet finde ud af om den også kan bruges i forholdsvis kort hår. Hvad tror du om det?

http://linettep.blogspot.com/